Webáruház termékek feltöltése

Egy webáruház esetén kezdetben várhatóan a legtöbbet használt adminisztrációs funkció a termékek feltöltése lesz. Fontos kiemelni, hogy bár termékeket írunk valójában ez nem csak egyszerű kézzel fogható termékeket jelenthet, hiszen egy webáruházban szolgáltatások értékesítése is történhet akár önállóan (pl.: szállás), akár kiegészítésként (pl.: szállítás) , de a termék is lehet akár fizikai, akár egy letölthető termék is (virtuális, pl.: kép, dokumentáció). A WordPress WooCommerce alapú áruházak adminisztrációs felületén a Termékek önálló menüpontként jelenik meg. A menüpont alatt további pontok találhatóak, melyeket jelentését érdemes már a konkrét termékek feltöltése előtt is megismerni.

Kategóriák

Amint az elnevezés is jelzi itt vehetjük fel, hogy a termékeket milyen kategóriákba soroljuk. Ha alkategóriákat is fel szeretnénk venni (több szintű szerkezet), célszerű elsőként a fő kategóriákat felvenni, majd utána az alkategória felvitelekor így már ki lehet választani a szülő kategóriát. A keresőbarát név megadás nem kötelező, azt kitölti a rendszer, illetve a megfelelő megjelenés érdekében célszerű mindig képet is megadni az egyes kategóriákhoz.

Címkék

Lehetőségünk van a termékekhez címkéket rendelni, amik egy részt megjelennek az adott termékeknél, más részt ez alapján is különböző szűréseket adhatunk hozzá az oldalhoz, listázhatjuk őket. A leggyakrabban használt címék az „Akciós”, vagy „Kiemelt ajánlatok”, amik így megjelenhetnek a termékeknél.

Attribútumok

Az attribútumok a termékek (közös) leíró tulajdonságait tartalmazhatja. Ha például felvesszük a „Szín” attribútumot (tulajdonságot), majd ehhez felvesszük értékként a „fekete, fehér, piros, egyéb” értékeket, akkor az egyes termékek felvitelekor majd megadhatjuk, hogy az egyes termékeknél létező (fontos) tulajdonság-e a „Szín”, ha igen, akkor hozzáadjuk, mint „attribútumot”, majd kiválasztható, hogy melyik érték jellemzi az adott terméket. A felvett attribútumok segítségével aztán listázási, szűrési lehetőségeket vehetünk fel a termék lista oldalakon, vagy egyéb tartalmak mellett.

Termék típusok

A termékek feltöltésekor alapvetően választani kell, hogy milyen típusú terméket, vagy épp szolgáltatást töltünk fel. A felvehető típusok.

Egyszerű termék

Egyszerű termék esetén a terméken belül nincsenek további variációk, nem kötődik hozzá egyéb termék (Ugyanakkor ő lehet egy kapcsolt terméke egy másik terméknek). Általánosan a legtöbb a hétköznapokban megvásárolható termék ide sorolható.

Variálható termék

A variálható termékek lényege, hogy egy adott terméken belül több, további lehetőség közül választhat a vásárló. Ha például egy termékből többféle színváltozat, méret, kiszerelés érhető el, akkor lehetséges ilyen módon feltölteni. A listákban ekkor tól-ig ár jelenik meg. Elsőként a variálható termék közül egyet kell feltölteni és elmenteni, majd utána a termékeknél megjelenik egy „Variációk” pont, ahol az egyes változatok feltöltése lehetséges. Variációkat az adott termék „attribútumai” alapján hozhatunk létre, azaz egy olyan tulajdonsága alapján, amit vagy a termékek „Attribútumok” menüben előzőleg felvettünk is itt az adott termékhez kiválasztjuk, vagy megadhatunk olyan tulajdonságot is, ami ott ugyan nem szerepel, de ez alapján választhat a vásárló. például felvesszük Egyedi attribútumnak itt, hogy „méretek”, majd ennek lehetséges értékei lehet például: „S|M|L|XL|XXL”. Ha ezt rögzítettük, akkor a termék Váriációk menüjében a „Variációk hozzáadása” legördülőben a „Variációk létrehozása az összes attribútumból” végrehajtásával létrejönnek az egyes altermékek, már csak ki kell tölteni a megfelelő árakat, készleteket, stb.

Ha már vannak feltöltve a variációs elemek, akkor az adott Variáció fölé húzva az egeret a jobb oldalon megjelenő kis háromszöggel lehet lenyitni az ehhez tartozó adatokat, így az adott variáció kaphat eltérő árat, szállítási osztályt, árat, vagy épp más készlet kezelést.

Csoportosított termék

A csoportosítás segítségével tulajdonképpen a vásárlónak adhatunk segítséget, mert létrehozhatunk olyan termék csoportokat, melyekbe valamely jellemző alapján összeválogathatunk termékeke. Az adott csoportnak létrejön egy külön, a termékekhez hasonló oldala, ahol azonban az egyes, a csoportokba tartozó termékek jelennek meg, amiket a vásárló egyenként a kosarába tud tenni. Ha például egy burkolat áruház áruház egy burkoló család esetén létrehozza egy csoportot, akkor a vásárló erre kattintva láthatja az adott családba tartozó csempét, járólapot, díszítő elemeket és könnyedén ezen az oldalon aztán megadhatja, hogy mely termékből mennyit kíván vásárolni.

Külső/Partner termék

Feltöltés alatt…

Virtuális és letölthető termékek

Feltöltés alatt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük